Inicien els Projectes Singulars a la ciutat de Girona
Aquest curs 2015-16 participen 85 alumnes de 3r i 4rt
d’ESO dels centres INS Narcís Xifra i Masmitjà , INS Santiago Sobrequés, INS
Montilivi, INS Sta. Eugènia, INS Jaume Vicens Vives, Escola Bell·lloc del Pla,
Escola La Salle ,
Col·legi Maristes Girona
i FEDAC-St Narcís.
Els dies 17, 21 i 24 de setembre va tenir lloc la
presentació d’inici de curs al Servei Municipal d’Ocupació.
El Servei Municipal d’Educació de l’Ajuntament de Girona, des
de l’any 2009 coordina la gestió del Programa de Diversificació Curricular a
secundària a la ciutat (la
modalitat B de les mesures d’atenció a la diversitat que són els
Projectes Singulars).
Els Projectes Singulars són una de les modalitats dels programes de diversificació curricular a secundària consistents en la millora de l’atenció a la diversitat de l’alumnat de segon cicle d’ESO (3r i 4t) amb edat entre 15 i 16 anys en risc de fracàs escolar.
Aquests programes es duen a terme mitjançant un conveni
establert entre l’Ajuntament, el Departament d’Ensenyament i els centres de
secundària.
Els centres que hi participen tenen un projecte singular
propi, d’adaptació curricular individualitzada, per tal que els alumnes en edat
d’escolaritat obligatòria de segon cicle d’ESO, puguin compartir la seva
escolaritat ordinària amb altres activitats fora del centre (fins el 40% de
l’horari lectiu).
L’acció de l’Ajuntament se centra en donar sortida a
l’activitat pràctica que comporta part de l’adaptació curricular en diferents
serveis i equipaments municipals o empreses privades de la ciutat.
Els objectius que es volen aconseguir en el Programa són:
•
Augmentar el rendiment escolar i assolir el Graduat d’Educació Secundària (GES).
•
Motivar l’aprenentatge i l’interès per un ofici
o professió.
•
Adquirir habilitats personals, socials i laborals necessàries per a la vida adulta i
professional.
•
Millorar el creixement i desenvolupament personal i social
de l’alumnat
•
Actuar per a la prevenció de l’alumnat en risc d’exclusió social i d’absentisme escolar.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada